Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe

biały pasek

Ścieżki edukacyjne

Tematy zajęć dla uczniów klas VII i VIII SP i szkół ponadpodstawowych

CZY RÓŻOWE DELFINY ISTNIEJĄ?

Miejsce zbiórki: HOL AFRYKARIUM

Zajęcia warsztatowe w sali edukacyjnej i suchym walarium (hol Afrykarium)

Czy różowe delfiny istnieją? W czym jesteśmy podobni do waleni? Jaki śpiew można usłyszeć w głębinach oceanów? Dlaczego we wrocławskim ZOO nie zobaczymy żywych waleni? Warsztaty z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, słuchowiska, pomocy edukacyjnych i realistycznych modeli waleni w skali 1:1.  

Od grudnia 2022.

Ginące gatunki

Miejsce zbiórki: przed budynkiem Terrarium.

Zajęcia w terenie, przy wybiegach zwierząt.

Dlaczego wielu gatunkom zwierząt grozi wymarcie? Jaka grozi nam kara za przewóz egzotycznych zwierząt? Co to jest CITES? I czemu w ZOO trzymane są zwierzęta? Na te i inne pytania można znaleźć odpowiedź na zajęciach, podczas których uczniowie odwiedzają mieszkańców Terrarium, Akwarium, Małpiarni i Ptaszarni, a także wiele wybiegów zewnętrznych.
Do pobrania: karta pracy „Ginące gatunki” – dla klas VII i VIII SP i ponadpodstawowych.

Bliskie spotkania z małpami

Miejsce zbiórki: przy wybiegu pawianów masajskich.

Zajęcia w terenie, przy wybiegach zwierząt.

Czy człowiek pochodzi od małpy? Co nas łączy z innymi gatunkami naczelnych? Czy posiadanie małpy w domu to dobry pomysł? Co zagraża naszym krewnym? Spacer po ZOO tropem różnorodnych gatunków małp. Zajęcia odbywają się w budynku Małpiarni, w Pawilonie Małp Człekokształtnych oraz przy  wybranych wybiegach zewnętrznych.
Do pobrania: karta pracy „Bliskie spotkania z małpami” – dla klas VII i VIII SP i ponadpodstawowych.

Ssaki drapieżne Europy

Miejsce zbiórki: przed budynkiem Terrarium.

Zajęcia w terenie, przy wybiegach zwierząt.

Jak odróżnić żbika od kota domowego? Jakie foki można spotkać na polskiej plaży? Na zajęciach poruszane są zagadnienia związane z ekologią i ochroną gatunkową ssaków drapieżnych Europy. Poznajemy cechy charakterystyczne takich gatunków jak: wilk szary, foka pospolita, niedźwiedź brunatny, ryś i żbik.
Do pobrania: karta pracy „Ssaki drapieżne Europy” – dla klas VII i VIII SP i ponadpodstawowych.

Tematy sezonowe:

Zwierzęta Azji

Miejsce zbiórki: przed budynkiem Terrarium.

Zajęcia w terenie, przy wybiegach zwierząt. Temat realizowany od kwietnia do października.

Azja Południowo-Wschodnia to kraina zwierząt znanych, jak np. słoń indyjski i  zupełnie nie poznanych, jak saola. Łączy je wysokie ryzyko wyginięcia. Jaka przyszłość czeka żyjące tam zwierzęta? Co im zagraża? Co można zrobić, aby je uratować? Poruszamy problemy natury ekologicznej, które dotykają ten region.
Do pobrania: karta pracy „Zwierzęta Azji” – dla klas VII i VIII SP i ponadpodstawowych.

Płazy - życie na krawędzi

Miejsce zbiórki: przed budynkiem Terrarium.

Zajęcia w Terrarium, przy wybiegach zwierząt. Temat realizowany od listopada do marca.

Dlaczego kameleon zmienia ubarwienie? Czy wąż zrzuca skórę? Dlaczego wąż wystawia język? Zajęcia realizowane w oparciu o przedstawicieli grup gadów: żółwi, krokodyli i gadów łuskonośnych (węże, jaszczurki). Omawiane są tematy z zakresu biologii i ekologii różnych gatunków, z naciskiem na cechy charakterystyczne oraz różnice pomiędzy nimi.

Relikty ery dinozaurów

Miejsce zbiórki: przed budynkiem Terrarium.

Zajęcia w Terrarium, przy wybiegach zwierząt. Temat realizowany od listopada do marca.

Dlaczego kameleon zmienia ubarwienie? Czy wąż zrzuca skórę? Dlaczego wąż wystawia język? Zajęcia realizowane w oparciu o przedstawicieli grup gadów: żółwi, krokodyli i gadów łuskonośnych (węże, jaszczurki). Omawiane są tematy z zakresu biologii i ekologii różnych gatunków, z naciskiem na cechy charakterystyczne oraz różnice pomiędzy nimi.

Świat bezkręgowców

Miejsce zbiórki: przed budynkiem Terrarium.

Zajęcia w Terrarium, przy wybiegach zwierząt. Temat realizowany od listopada do marca.

Czym żywią się karaczany? Czy ptasznika można nazwać tarantulą? Jak odróżnić ćmę od motyla dziennego? Co się dzieje w poczwarce motyla? Na zajęciach poznajemy przystosowania zwierząt bezkręgowych do środowiska i role jakie pełnią w ekosystemach. Omawiamy pozytywną i negatywną rolę bezkręgowców dla człowieka.