Żyrafy we wrocławskim zoo mają sponsora. Co to jest adopcja symboliczna?

Żyrafy we wrocławskim zoo zyskały nowego sponsora, jest nim Fundacja Alior Banku. Otrzymały już nawet pierwsze prezenty – świeżą zieleninę i drapaki, z kolei ich opiekunowie wyposażenie pomagające w codziennych pracach z tymi pięknymi zwierzętami. To dopiero początek współpracy, a podobną wrocławskie zoo prowadzi z 25 innymi partnerami adopcyjnymi.

Adopcja symboliczna cieszy się dużą popularnością wśród mniejszych i większych instytucji, dla których bliskie sercu są: wspieranie działań ekologicznych i ochrona gatunkowa. W zoo zyskujemy dzięki temu szersze kanały informacyjne i nowe grupy odbiorców, a w efekcie możemy lepiej edukować o zagrożonych zwierzętach.

Zobacz: Adopcja symboliczna

Fundacja Alior Banku dołączyła do grona sponsorów

Żyrafy mają nowego sponsora i zdają się być z tego faktu bardzo zadowolone. Chętnie zjadły przygotowane dla nich przez Fundację Alior Banku bukiety zieleniny. Zwierzęta i opiekunowie zyskali nowe gadżety: drapaki i wiaderka służące im za korytka na jedzenie. Zoo z kolei ma nowego partnera, z którym będziemy wspólnie szerzej informować o sytuacji zagrożonych gatunków.

Ochrona środowiska naturalnego to ważna część działań Fundacji Alior Banku. Dzięki współpracy z wrocławskim ZOO zyskaliśmy nowych podopiecznych. Pod nasze skrzydła trafiły 4 żyrafy, którym będziemy udzielać stałego wsparcia. Jesteśmy na bieżąco informowani o potrzebach wrocławskich żyraf przez ich opiekunów. Zapraszamy do odwiedzin ZOO!

Krzysztof Smoleń, prezes Fundacji Alior Banku.

Partner dzięki współpracy w ramach adopcji symbolicznej zyskuje okazję do promocji swojej firmy, jako marki wspierającej bioróżnorodność. To świetna okazja do promowania wartości z jakimi marka chce się kojarzyć swoim odbiorcom. Przy okazji zyskuje rozgłos, bo w ramach współpracy eksponujemy jej nazwę i logo przy wybiegu wybranego gatunku, czy też na naszej stronie internetowej. Publikujemy posty w social mediach i zapraszamy, gdy adopcyjny zwierzak naszego Partnera “udziela się” medialnie. Tak było przy okazji urodzin naszej świni rzecznej Petunii (którą opiekuje się zrzutka.pl) czy też z okazji Dnia Nosorożca (stado nosorożców wzięła pod swoje skrzydła marka Paclan).

Dla Partnera taka adopcja jest to okazja do współpracy z instytucją o 157-letniej tradycji i ogromnym doświadczeniu w opiece nad zagrożonymi gatunkami.

Coraz więcej marek pragnie i musi działać zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju. czyli działać na rzecz przemian i przeobrażeń świata, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone w sposób zrównoważony, z szacunkiem dla środowiska. Jednym z celów jest zawieranie partnerstw, aby skutecznie realizować pozostałe założenia min. takie jak ochrona życia na Ziemi, lądzie czy ochrona klimatu. Adopcja symboliczna to doskonała formuła, aby firma mogła taką strategię realizować i komunikować.

Agnieszka Korzeniowska, Dyrektorka Wydziału Marketingu wrocławskiego ZOO.

Dzięki takiej współpracy zoo otrzymuje z kolei możliwość szerszego mówienia o zagrożonych gatunkach. Dzieje się to za sprawą partnerów. Są to często duże firmy i rozpoznawalne marki ze skuteczną komunikacją do otoczenia i klientów. Dzięki naszym partnerom o misji zoo robi się głośniej. Zoo chce być postrzegane nie tylko jako miejsce relaksu czy rozrywki, ale przede wszystkim jako miejsce, w którym podejmowane są realne działania na rzecz ochrony ginących gatunków i edukacji.

Czytaj więcej o inwestycji: Zabytek Zadbany – ZOO Wrocław z wyróżnieniem

Jak przebiega adopcja symboliczna

Partner co miesiąc wspiera wybraną grupę zwierząt określoną w umowie kwotą przez co najmniej rok. Zależy nam, by współpraca była długoterminowa, a nie doraźna, a wsparcie opierało się na realnej realizacji wspólnych celów. Przekazane wsparcie finansowe nie jest przeznaczane na utrzymanie hodowli zwierząt (bez tych środków zwierzęta i tak są pod odpowiednią opieką), a jest to niejako ekwiwalent działań marketingowych i edukacyjnych. Od czasu do czasu Partnerzy fundują naszym zwierzętom zabawki, czy też wyposażenie wybiegów w ramach dodatkowych działań promocyjnych.

Obecnie mamy 26 partnerów adopcyjnych i zapraszamy kolejnych do współpracy. Dla każdego z nich przygotowujemy indywidualną ofertę i dopasowujemy odpowiednie zwierzę. Miesięczna wartość wsparcia sponsorskiego różni się w zależności od gatunku zwierzęcia, jego popularności, liczebności, czy też lokalizacji wybiegu na terenie ZOO.

Agnieszka Korzeniowska

Na adopcję czekają między innymi pingwiny przylądkowe, tygrysy sumatrzańskie, okapi, zebry, żubry, kotki rude, gibony czapniki, dikdiki, krokodyle nilowe, kapibary, takiny złote, pelikany i ponad 1100 innych gatunków zwierząt.

Lista naszych partnerów adopcyjnych

  • Fundacja Alior Banku – żyrafy siatkowane
  • Amazon – pantery mgliste
  • Minister Skarbu (Fundusze Norweskie) – renifery
  • Cedo (Paclan) – nosorożce indyjskie
  • WSH – rekin czarnopłetwy
  • WOOD Sp.ZOO (Wroclavia) – pszczoły
  • Smith & Nephew – wilk szary Max
  • Hotel Arłamów – samica rysia Juno
  • Deviniti – pandy małe
  • Global Point (Jeger) – hipopotamy nilowe i osiołek poitou Zidane
  • Koelner Rawlplug IP – wydry europejskie
  • Invena SA – foki pospolite
  • Brand Code (Synoptis Pharma) – kanczyle filipińskie
  • Cejs (Pro Cleaner) – słonie indyjskie
  • Xenico Pharma – puchacze zwyczajne
  • Mobile Vikings – wilczyca Luna
  • Zrzutka.pl – świnie rzeczne
  • Hotel Bridge – orlenie cętkowane
  • Camelot Consulting – lemury katta
  • TCM (Centrum Ślęza) – żółw zielony Stefan
  • Zorro Delivery (Lisek APP) – fenki pustynne
  • Sofomo – niedźwiedzie brunatne Mania, Kora i Myszka
  • Instytut Pamięci Narodowej – niedźwiedzica brunatna Przemisia
  • Sumitomo (Shi-G) – niedźwiedzie himalajskie
  • Kaczmarski Group – orłany
  • NavAlgo SAS (PathWay) – manule

Zobacz także: Dzień nosorożca we wrocławskim ZOO