Zooprojektuj kampanię dla zwierząt
Tego jeszcze nie było. Wrocławskie ZOO we współpracy z AMS, liderem reklamy zewnętrznej, przygotowało konkurs dla grafików. Może w nim wziąć udział każdy, kto zaprojektuje plakat zachęcający do odwiedzenia ogrodu zoologicznego. Kampania trafi m.in. na przystanki AMS w Polsce i poprzedzi ponowne otwarcie ogrodu dla odwiedzających. Autor zwycięskiego plakatu pomoże zwierzętom i zgarnie nagrodę o wartości ponad 3,5 tys. złotych!
Nie ma dnia, aby miłośnicy ogrodu nie pytali o to, kiedy znów będzie można odwiedzić mieszkające w nim zwierzęta. ZOO pozostaje zamknięte od marca, ale praca za bramą wre. Pracownicy ogrodu muszą, bez względu na to, czy goście odwiedzają atrakcję czy nie, dbać o zwierzęta, jakby nic się nie zmieniło. A jest się czym zajmować. Na 30 hektarach mieszka prawie 12.000 zwierząt, przedstawicieli około 1100 różnych gatunków. Najczęściej podopiecznymi ZOO są przedstawiciele tych gatunków, które w naturze zagrożone są wyginięciem. Dlatego tak ważne jest, aby mimo pandemii, ogród nadal mógł realizować swoją misję ochroniarską.
– Bez odwiedzających straciliśmy ponad dziewięćdziesiąt procent naszych dochodów. Miesięcznie tylko na samo jedzenie potrzebujemy około 300 tysięcy. Obecnie staramy się pozyskać środki m.in. z sprzedaży #BiletuNaPrzyszłość i darowizn. Z tych pierwszych wpłynęło ponad 300 000 zł i ponad 50 tysięcy z dobrowolnych datków. Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim za tę pomoc. Wiele osób nas wsparło, pomimo własnej trudnej sytuacji życiowej. Bardzo, bardzo za to dziękujemy – mówi prezes wrocławskiego zoo, Radosław Ratajszczak.
Jednak prosta matematyka podpowiada, że i te działania nie wystarczą, by na dłuższą metę zapewnić ogrodowi normalne funkcjonowanie. Ratunkiem jest jak najszybszy powrót do tak zwanej „normalności” i ponowne otwarcie wrocławskiego ZOO. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy to nastąpi, bo decyzja nie leży w gestii ogrodu, ale ustawodawcy. To on musi dać ogrodom zoologicznym zielone światło do wpuszczenia na teren odwiedzających. A i wówczas trudno przewidzieć, jak będzie wyglądała frekwencja. Wrocławski ogród jednak się nie podaje i już dzisiaj chce walczyć o każdego odwiedzającego.
Z pomocą w tej walce przyszedł mu AMS , który zaproponował współpracę przy realizacji konkursu na plakat zachęcający do odwiedzin wrocławskiego ZOO. Firma ma duże doświadczenie we wspieraniu akcji społecznych, które prezentuje na swoich nośnikach, od lat realizuje też własny projekt – Galeria Plakatu AMS.
– Do minimum okroiliśmy wydatki marketingowe, które w przypadku atrakcji turystycznej są niezbędne do jej funkcjonowania. Jednak dzięki wsparciu AMS będziemy mogli działać, za co serdecznie dziękujemy. Pozostaje tylko kwesta jak najlepszego zagospodarowania powierzchni pod reklamę, stąd pomysł na głoszenie konkursu dla grafików na projekt naszej reklamy – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu wrocławskiego ZOO.
Czas pandemii wyzwolił w wielu ludziach twórcze talenty. Mnóstwo ciekawych projektów podbiło media społecznościowe i ten potencjał ZOO chce wykorzystać ogłaszając konkurs.
– Zadaniem jest zaprojektowanie grafiki w trzech formatach. Praca może być oparta o dowolną technikę, ale finalnie musi być przeniesiona na grafikę komputerową. Oprócz jej atrakcyjności wizualnej chodzi o to, by przekaz zachęcał do przyjścia do ZOO i tym samym wsparcia zagrożonych gatunków. Fajnie, jeśli zostanie opatrzony jakimś chwytliwym hasłem – wyjaśnia Korzeniowska.
Swoje prace mogą zgłosić zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Konkurs został objęty patronatem Jacka Sutryka, Prezydenta Miasta Wrocławia. Partnerem merytorycznym konkursu są dwie wrocławskie uczelnie: Akademia Sztuk Pięknych oraz SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny a także Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Klub futbolu amerykańskiego Panthers Wrocław i Centrum Handlowe Magnolia Park. Sponsorzy konkursu ufundowali nagrodę główną w postaci bonu na zakupy do Centrum Handlowego Magnolia Park o wartości 1500 zł i nagrodę pieniężną w wysokości 2 000 zł.
Zbieranie prac potrwa do 29. maja, a wyniki zostaną ogłoszone 4. czerwca. Ekspozycja kampanii planowana jest na połowę czerwca na co najmniej 50 citylightach zlokalizowanych w dużych miastach (m.in. we Wrocławiu, w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach czy Łodzi). Kampania będzie też widoczna w internecie i na terenie ogrodu zoologicznego. Galeria Handlowa Magnolia Park zorganizuje również wystawę najlepszych prac konkursowych w swoim centrum.
Uwaga!
Informujemy, że z powodu konieczności przeprowadzenia dodatkowych obrad jury, wyniki konkursu zostaną opublikowane jutro, tj. 05 czerwca 2020 roku.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za cierpliwość.
Dokumenty do pobrania: regulamin konkursu pełnomocnictwo oraz karta zgłoszenia a także księga znaku ZOO Wrocław.
PARTNERZY KONKURSU: