Zoo partnerem studiów podyplomowych
Ta jedyna w swoim rodzaju „podyplomówka” powstała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Lokalizacja nie ma jednak znaczenia, bo zajęcia będą wyłącznie on-line. Pomysłodawczynią kierunku i opiekunką jest Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu Zoo Wrocław, które zostało partnerem DSW.
Pandemia zmieniła marketing
– Od miesięcy rozmawiam z biznesem, aby zachęcić do wspierania ratowania ginących gatunków. Zauważyłam lukę. Firmy chcą budować swoją konkurencyjność na odpowiedzialnym i zrównoważonym marketingu, ale często nie mają skąd czerpać rzetelnej i łatwo przyswajalnej wiedzy o stanie środowiska albo mylą CSR z greenwashingiem – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska. – Biznes potrzebuje fachowców, bo pandemia zmieniła marketing i ta ewolucja będzie się dalej działa.
Dolnośląska Szkoła Wyższa to uczelnia, która na bieżąco obserwuje trendy i bardzo szybko adaptuje swoją ofertę do potrzeb różnych środowisk.
– Działania CSR nie są nowością. Zauważyliśmy jednak, że nadal brakuje specjalistów, którzy mają wiedzę nie tylko na temat samego marketingu, ale także i o otaczającym nas świecie, przyrodzie, o którą bez wątpienia powinniśmy dbać wszyscy – nie tylko my prywatnie, ale także my jako firmy. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z ZOO Wrocław – dodaje Anna Frankowska, rzeczniczka prasowa DSW.
Studenci „marketingu postpandemii” w trakcie 182-godzinnego programu odkryją m.in. czy zjadamy własną Ziemię? Które jej zasoby są na wyczerpaniu? Jak wygląda ekologia bez fałszu? Opowie o tym Radosław Ratajszczak, prezes wrocławskiego zoo, który od 40 lat obserwuje zmiany na świecie.
Dla początkujących i zaawansowanych
Atutem kierunku będzie przede wszystkim solidna wiedza z marketingu. Zajęcia z jego podstaw poprowadzi duet: Jacek Kotarbiński, uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w dziedzinie marketingu oraz dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz dyrektor marketingu w Payeye.
– Sytuacja pandemiczna zmienia nie tylko ludzi, ale i biznes. Coraz więcej przedsiębiorców rozumie odpowiedzialność społeczną. Marki chcą być dziś nie tylko rozpoznawalne i kochane, ale też budować wartości, wspierać zrównoważony rozwój i edukację w zakresie otaczającego nas świata. Dlatego angażuję się w ten projekt – mówi Jacek Kotarbiński.
Studenci dowiedzą się również czym jest 17 celów zrównoważonego rozwoju i Agenda 2030, dzięki zajęciom z Martą Krawcewicz z CSR-Consulting, która od 10 lat zajmuje się edukacją w biznesie. Bartosz Narzelski, trener, facylitator i service designer podczas praktycznych ćwiczeń pomoże zrozumieć marketom ich przyszłych klientów i wczuć się w ich potrzeby.
E-marketing i E-commerce
Będzie też o nowych narzędziach marketingu. Marta Smaga, która odpowiadała za największe projekty internetowe Grupy Money.pl zdradzi tajniki skutecznej sprzedaży i reklamy on-line.
Wykłady poprowadzi również Areta Szpura – w jej ubraniach chodzili Justin Bieber, Ellie Goulding, Miley Cyrus, współzałożycielka brandu Local Heros, która porzuciła biznes na rzecz propagowania ekologii. Areta opowie o tym, jak zaistnieć w social mediach. Ciekawie zapowiada się też przegląd najlepszych kampanii reklamowych, którego dokona Agata Ruszkowska, redaktorka Nowego Marketingu oraz jej porady dotyczące współpracy z mediami. Będzie również o sytuacjach kryzysowych (Agnieszka Korzeniowska), komunikacji wewnętrznej (Annna Andrych) i zwinnym zarządzaniu. Marta Romanow przybliży czym jest społecznie odpowiedzialna działalność organizacji (CSR) oraz jak w tych trudnych postpandemicznych czasach zarządzać ryzykiem.
Zapisy tutaj:
https://www.dsw.edu.pl/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/marketing-postpandemii