ZOO Wroclaw Zostańmy przyjaciółmi – konkurs na grafikę rozstrzygnięty!

Witamy na stronie Wrocławskiego Zoo!

Godziny otwarciaKUP BILETPrzekaż darowiznę Language:
Odwiedź:

Zostańmy przyjaciółmi – konkurs na grafikę rozstrzygnięty!

2020-06-05
Zostańmy przyjaciółmi – konkurs na grafikę rozstrzygnięty!

ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt.

151 osób zgłosiło 191 prac, z których zakwalifikowano do konkursu 174. Jury miało więc nie lada orzech do rozgryzienia, bo większość propozycji była na wysokim poziomie. Ostatecznie zwyciężył plakat autorstwa Roberta Cybulskiego pt. „Zostańmy przyjaciółmi”. Dodatkowo wyróżniono trzy prace – Anny Dobrowolskiej, Doroty Dalidowicz i Dawida Celeka.

Konkurs pn. „ZOOprojektuj kampanię dla zwierzą” został ogłoszony 15 maja br., a jego organizatorem jest wrocławskie zoo oraz AMS – lider reklamy zewnętrznej. W jury zasiedli przedstawiciele organizatorów, Prezydenta Miasta Wrocławia oraz jednych z  najważniejszych instytucji związanych z projektowaniem i reklamą - Fundacji ArtTransparent, SWPS, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Zadaniem było przygotowanie projektu graficznego plakatu, który zachęcałby do odwiedzenia ZOO Wrocław i jednocześnie informował o misji ogrodu, czyli ochronie gatunkowej zwierząt. Format prac odpowiada wielkości plakatu city light, gdyż właśnie na tym nośniku, na terenie całej Polski, będzie prezentowana zwycięska praca.

Do 29 maja br. spłynęło 191 prac, z których zakwalifikowano 174. Co warto zauważyć zgłaszających swoje projekty było 151 osób, co oznacza, że wielu z nich przedstawiało dwa lub nawet trzy różne projekty.

Ilość i poziom prac zaskoczyły pracowników zoo oraz samo jury.

- Liczyliśmy na maksymalnie 50 prac, tymczasem zostaliśmy zasypani propozycjami i to jest bardzo miłe. Cieszymy się, że tyle osób zechciało poświęcić swój czas i podzielić się swoim talentem. Cieszę się też, że nie byłam w jury, bo nie byłabym wstanie wybrać jednej pracy. Wiele z nich to naprawdę perełki pod względem graficznym oraz copy writterskim. Są gotowymi reklamami, które doskonale realizują zadanie konkursowe. – mówi Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu we wrocławskim zoo.

Zwycięzca – Robert Cybulski, otrzyma 2 000 zł w gotówce, bon na zakupy w Magnolia Park o wartości 1 500 zł oraz dwie karty roczne do zoo. Dodatkowo jego prace obejrzą miliony Polaków w całej Polsce, bo plakat trafi na nośniki w największych miastach Polski, m.in. Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Autorzy trzech, równorzędnych wyróżnień otrzymają karty roczne do wrocławskiego zoo.

Partnerzy

Bootstrap Slider