KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY Z ZOO – DOTARCIE I MOCNE STRONY
Średnia dzienna frekwencja ZOO Wrocław od 2017 roku to ponad 11.500 osób (wysoki sezon);
Rekord frekwencyjny jednego dnia to ponad 20 tysięcy osób (1 maja 2022);
Średnia dzienna odwiedzalność serwisu WWW to 10 300 osób (wysoki sezon);
Roczna liczba sesji to średnio około 3.000.000, a odsłon ponad 8.000.000;
Liczba fanów na Facebook w 2022 – ZOO Wrocław: ponad 209.000 osób, obserwujących – ponad 239.000 osób
Zasięg strony Facebook to 1,5 mln tygodniowo
Największy zasięg jednego posta wynosi 3.790.000 osób w 2021 r.;
Ponad 7800 osób subskrybuje kanał YouTube, a ponad 620.000 wyświetleń ma najpopularniejszy film;
Ponad 44.500 osób śledzi profil na Instagramie w 2022 r.;
Wśród followersów na Twitterzesą m.in. Joel Sartore, The Zoo Scientist, African Aquatic CF, zielonywroclaw, Echo24, Wąska, Sabrina Brano (WAZA), wroclaw.pl, VisitWroclaw, TVP Info, czy WAZA Official.
Mocne strony ZOO
Najwyższa frekwencja w kraju wśród biletowanych atrakcji turystycznych, jak Wawel, i piąta pozycja wśród europejskich ogrodów zoologicznych jak w Berlinie czy Londynie (rok 2019 zamknięty liczbą ok. 1, 6 mln osób, podobnie jak 2018 i 2017 r.);
Jeden z największych ogrodów zoologicznych na świecie, w ścisłej czołówce pod względem liczby gatunków
Najstarsze ZOO w Polsce – 10 lipca 2020 r. obchodziliśmy 155-lecie;
Najbardziej rozpoznawalne ZOO w Polsce;
Największa różnorodność gatunkowa w Polsce;
Największa kolekcja gadów i płazów w Europie;
Pierwsze oceanarium w Polsce – Afrykarium i jedyne na świecie prezentujące faunę jednego kontynentu;
Wg danych Instytutu Monitorowania Mediów, 27 tys. wzmianek o ZOO Wrocław w mediach i social mediach w ciągu roku, w tym ponad 11 tys. na portalach internetowych, 3,5 tys. na Facebooku, 3,4 tys. na Twitterze, 1,1 tys. w radiu, 1000 w telewizji, 400 w prasie. W tym 12,3 proc. informacji o wydźwięku pozytywnym, 87,4 proc. o wydźwięku neutralnym, 0,2 proc. o wydźwięku negatywnym;
Ekwiwalent reklamowy za rok 2021 wyniósł ponad 30 mln zł.
Dlaczego warto wybrać ZOO?
W swojej działalności kierujemy się zasadami etycznymi oraz odpowiedzialności społecznej;
Jesteśmy dobrym partnerem dla realizowania założeń zrównoważonego rozwoju;
Jesteśmy ekspertem w swojej dziedzinie, instytucją o ugruntowanej pozycji i ponad 155-letniej działalności;
Jesteśmy akredytowanym członkiem prestiżowego Europejskiego Stowarzyszenia Ogrodów Zoologicznych (EAZA). Ściśle współpracujemy z Międzynarodową Unią Ochrony Przyrody (IUCN), działamy w zgodzie z konwencją waszyngtońską (CITES).
Jesteśmy największą krajową atrakcją turystyczną;
Jesteśmy pierwszym ogrodem zoologicznym w Polsce, który z powodzeniem przekształcił się w spółkę prawa handlowego;
Intensywnie się rozwijamy, aby zwiększyć atrakcyjność ogrodu;
Bierzemy udział w ogólnoświatowych akcjach ratowania zagrożonych gatunków;
Prowadzimy działalność edukacyjną dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych;
Jesteśmy miejscem, gdzie spędza się czas wolny z całą rodziną i przyjaciółmi.