Faq biznes

Faq biznes - 1,6 mln zadowolonych zwiedzających
Faq biznes - 33 ha dom dla zagrożonych gatunków
Faq biznes - 10000 zwierząt, 1000 gatunków

KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY Z ZOO – DOTARCIE I MOCNE STRONY

  • Średnia dzienna frekwencja ZOO Wrocław od 2017 roku to ponad 11.500 osób (wysoki sezon);
  • Rekord frekwencyjny jednego dnia to ponad 20 tysięcy osób (1 maja 2022);
  • Średnia dzienna odwiedzalność serwisu WWW to 10 300 osób (wysoki sezon);
  • Roczna liczba sesji to średnio około 3.000.000, a odsłon ponad 8.000.000;
  • Liczba fanów na Facebook w 2022 – ZOO Wrocław: ponad 209.000 osób, obserwujących – ponad 239.000 osób 
  • Zasięg strony Facebook to 1,5 mln tygodniowo
  • Największy zasięg jednego posta wynosi 3.790.000 osób w 2021 r.;
  • Ponad 7800 osób subskrybuje kanał YouTube, a ponad 620.000 wyświetleń ma najpopularniejszy film;
  • Ponad 44.500 osób śledzi profil na Instagramie w 2022 r.;
  • Wśród followersów na Twitterze są m.in. Joel Sartore, The Zoo Scientist, African Aquatic CF, zielonywroclaw, Echo24, Wąska, Sabrina Brano (WAZA), wroclaw.pl, VisitWroclaw, TVP Info, czy WAZA Official.
Faq biznes - 500 tys. na ochronę zwierząt
Faq biznes - 25 tys. rocznie uczestników warsztatów edukacyjnych
Faq biznes - be eco

Mocne strony ZOO

  • Najwyższa frekwencja w kraju wśród biletowanych atrakcji turystycznych, jak Wawel, i piąta pozycja wśród europejskich ogrodów zoologicznych jak w Berlinie czy Londynie (rok 2019 zamknięty liczbą ok. 1, 6 mln osób, podobnie jak 2018 i 2017 r.);
  • Jeden z największych ogrodów zoologicznych na świecie, w ścisłej czołówce pod względem liczby gatunków
  • Najstarsze ZOO w Polsce – 10 lipca 2020 r. obchodziliśmy 155-lecie;
  • Najbardziej rozpoznawalne ZOO w Polsce;
  • Największa różnorodność gatunkowa w Polsce;
  • Największa kolekcja gadów i płazów w Europie;
  • Pierwsze oceanarium w Polsce – Afrykarium i jedyne na świecie prezentujące faunę jednego kontynentu;
  • Wg danych Instytutu Monitorowania Mediów, 27 tys. wzmianek o ZOO Wrocław w mediach i social mediach w ciągu roku, w tym ponad 11 tys. na portalach internetowych, 3,5 tys. na Facebooku, 3,4 tys. na Twitterze, 1,1 tys. w radiu, 1000 w telewizji, 400 w prasie. W tym 12,3 proc. informacji o wydźwięku pozytywnym, 87,4 proc. o wydźwięku neutralnym, 0,2 proc. o wydźwięku negatywnym;
  • Ekwiwalent reklamowy za rok 2021 wyniósł ponad 30 mln zł.

Dlaczego warto wybrać ZOO?

  • W swojej działalności kierujemy się zasadami etycznymi oraz odpowiedzialności społecznej;
  • Jesteśmy dobrym partnerem dla realizowania założeń zrównoważonego rozwoju;
  • Jesteśmy ekspertem w swojej dziedzinie, instytucją o ugruntowanej pozycji i ponad 155-letniej działalności;
  • Jesteśmy akredytowanym członkiem prestiżowego Europejskiego Stowarzyszenia Ogrodów Zoologicznych (EAZA). Ściśle współpracujemy z Międzynarodową Unią Ochrony Przyrody (IUCN), działamy w zgodzie z konwencją waszyngtońską (CITES).
  • Jesteśmy największą krajową atrakcją turystyczną;
  • Jesteśmy pierwszym ogrodem zoologicznym w Polsce, który z powodzeniem przekształcił się w spółkę prawa handlowego;
  • Intensywnie się rozwijamy, aby zwiększyć atrakcyjność ogrodu;
  • Bierzemy udział w ogólnoświatowych akcjach ratowania zagrożonych gatunków;
  • Prowadzimy działalność edukacyjną dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych;
  • Jesteśmy miejscem, gdzie spędza się czas wolny z całą rodziną i przyjaciółmi.